Tuesday, September 25, 2007


Graciela Iturbide

Graciela Iturbide در سال 1942 در مكزيك به دنيا آمد . در سال 1962 با Manuel Rocha Diaz ازدواج كرد ، مرگ دختر 6 ساله اش در سال 1970 باعث شد كه به شكل جدي تري به فعاليت مورد علاقه اش كه همان عكاسي بود بپردازد . بين سال هاي 1970 و 1971 همكاري خود را با عكاس شناخته شده ي مكزيكي Manuel Alvarez Bravo آغاز كرد . Iturbide به تدريج به بررسي ِ حيات بومي مكزيك پرداخت كه تأثير آن را بر عكس هايش مي توان ديد . در سال 1974 جايزه ي نوع دوستي ِ بنياد Eugene Smith را دريافت كرد .
سال 1979 با دعوت مردي روستايي به عكاسي از محل زندگي ِ او پرداخت و اولين مجموعه ي عكس هايش را با عنوان Mujer Angel ، Angel Woman به نمايش گذاشت . اولين تجربه ي او در عكاسي ، زندگي چهره ي جديدي از خود را به او نشان داد و او را بدل به حامي سرسخت Feminism كرد . كه تأثير آن مجموعه ي عكس هايي بود تحت عنوان Señora de Las Iguanas ، Our Lady of the Iguanas .
يكي از زيباترين عكس هاي Iturbide ، عكسي ست به نام Magnolia ، مردي را با پوشش زنانه در حالي كه به عكس خود در آينه نگاه مي كند نشان مي دهد .
Iturbide مجموعه عكس هاي ديگر خود را در كشور هاي آرژانتين ، آمريكا و هند - كه يكي ديگر از مجموعه هاي با ارزش اوست به نام Perros Perdidos ، Lost Dogs - گرفت .

Edelman Gallery

Museum Of Contemporary Photography


1 comment:

Anonymous said...

تمام هفته گذشته رو مجبور شدم باجه بعداز ظهر وایستم..دهشتناک بود:)