Tuesday, July 17, 2007

Nazka Lines
Location : Peru[Latin America & Caribbean]
Type : Caltural


خطوط Nazka در صحرائي به همين نام واقع شده و بيش از 53 مايل و يا به عبارتي 80 كيلومتر برد داشته و بين دو شهر Nazka و Palpa در peru قرار گرفته است .
خطوط Nazka توسط تمدن Nazka بين سال هاي 200 پيش از ميلاد مسيح و 700 پس از ميلاد مسيح ايجاد شد . و شامل خطوط ساده ، پرندگان ، عنكبوت ، ميمون و سوسمار است .
اين خطوط را تنها بر فراز آسمان مي توان مشاهده كرد و از روي زمين هيچ ردي دالّ بر موجوديت آثاري از تمدن كهن به چشم نمي خورد . مردم Nazka اين خطوط را به وسيله ي اثر اكسيد آهن بر روي سنگريزه هاي بيابان به وجود مي آوردند .
خطوط Nazka به علت خشكي بيش از حد هوا ، نوزيدن بادهاي شديد و آب و هوائي تقريباً پايدار تا كنون حفظ شده اند .
دليل ايجاد چنين خطوطي هنوز مجهول مانده و چندان نظريه ي قطعي اي در اين مورد وجود ندارد . برخي صاحب نظران دليل ايجاد چنين خطوطي را به عقايد مذهبي مردم Nazka مربوط مي دانند . ايجاد خطوط و رسومي كه تنها خدايان از طريق آسمان قادر به ديدن آن هستند . البته نظرات مختلف ديگري نيز وجود دارد از جمله اين كه خطوط Nazka در واقع نشان دهنده ي مسير آب هاي زيرزميني هستند و مشخص مي كنند كه در منطقه اي مشخص آب وحود دارد و يا نه . به هر حال خطوط Nazka از شگفتي هايي ست كه هم از نظر علمي بسيار مورد توجه ست و هم از نظر عقايد خرافي و داستان ها . از مسير عبور بشقاب پرنده ها و موجودات فضايي گرفته تا دروازه ي ورود به تجمعات شيطاني و مركز ثقل رموز زمين و هزاران عقيده و نظر كه دالّ بر جذابيت آثار اين تمدن فراموش شده دارد .